Cumartesi, Şubat 19, 2011

Sabahtan akşama kadar Arap müzikleri dinleyen bir Kolombiyalıyla Yaşamak!!!

Bu zamana kadar elimden geldiğince çeşitli müzik tarzları dinleyerek, dilleri ne kadar farklı olsa da -müzik evrenseldir- diyerek o kültürü edinmeye çalıştım. 
Yeni ve farklı her tarza merakla kulaklarımı açtım. Gerek yabancı gerekse türk müziğini yakından takip eden biri değilim ama her ortamda zevk almaya çalışırım.
***
Buraya gelmeden önce bu kilometrelerce uzataki ada'cık da yaşayanların kendinlerine ait neleri olduğunu çok merak etmiştim. Avrupa insanından, ordaki yaşamdan farklı olacağı kesindi. Ve burda muhtemelen Avustralya'lıdan çok farklı uyruktan insanlarla karşılacaktım. Öyle de oldu. Çinlisinden, japonuna, brazilyalısından kolombiyalısına, tüm arap ülkerinden insalara, asya insanına..avrupalısına..hepsiyle karşılaştım. Eğitimin buraya ciddi bir kazanç getirdiği düşünülecek olursa okullarda çeşitli milletlerden insanlar bulmanız çok olası. 
***
Bir Kolombiyalı, bir Tayvanlı ve bir çinli kızla paylaşıyorum evimi.
Hepsinin çeşitli alışkanlıkları var -benim de olduğu gibi- hepsine alışmaya çalışıyorum. 
Zaman zaman mutfak ve banyo içerisinde sorunlar yaşıyorum-katlanamıyorum ama kibar yoldan bir şeyleri çözmeye çalışıyorum..Ne kadar başırılısın diye sorarsanız tartışılır? 
Ama Asya insanın sessiz sakinliğine hayranım. Özellikle de çinlilerin..Belki de onlar daha küçük bir hayat kurdukça kendine ben alanımı genişletiyorum- bencil duygularım tetikliyor beni-
Ama bir kolombiyalıyla ayın odayı paylaşmak...Sadece neşe dolu ve hareketli olmasından dolayı biraz da yumuşak başlı yapımdan dolayı vurdum duymaz ve düşüncesiz tavırlarına katlanıyorum!!
Aslında bu yazı şikayet içeriği taşımayacaktı ama sanıyorum başlayınca tutamadım kendimi.
 ***
Arap insanın ve bizim bir çok alışkanlıklarımızın aynı olduğunu buraya gelince birazcık daha fark ettim. Yediğimiz yemekler, ailevi kültür, müziklerimiz.. Çoğu şey benzeşiyor. Belki de Müslüman ülkere has bir şey bilmiyorum. Sadece benim bu alışkın olduğum tarz nasıl bir kolombiyalıya bu kadar çekici geliyor onu anlamaya çalışıyorum.
Kıyafetleri, dili, müzikleri - her ne kadar bir ilgimi çekmiş olsa bile saatlerce youtube karşısında oturup arapca arabesk dinleyemem sanırım- kültürleri- ki arap insanını hiç bir zaman çok dürüst bulmamışımdır- dini inancına kadar herşeyi, bir kılıf gibi üzerine giymeye çalışan biri.

Biliyorum yargılamak ya da yadırgamak hoş değil ama ..anlayamıyorum. Niye??
Bir kaç konuşmamızda okulundaki bir çok arap olmasından dolayı bu kadar etkinin altında kaldığın çıkardım.
Öğrendim ki bir çok arap ülkesi öğrencilerinin buradaki okul masraflarımı-bir çok şeyini - karşılıyormuş. Ve buradaki çoğu öğrencinin varlıklı ailelerden geldiği varsayılırsa paranın gücü belki de bu kadar etkili kılan şey...
Herşeyi anlamak zorunda değilim. Varsın bu da öyle kalsın ama biri şu müzikleri artık sustursun..


P.s. resim  burdan alıntı. Sadece beğendim !! :)

Aşkla kalın,
Bonafide

1 yorum:

yagmur dedi ki...

Ah Kolombiyalilar. nasil da nerden buluyorlar onca enerjiyi hep merak etmisimdir. hos insanin etrafindan hep Kolombiyali olsa, dert keder tasa kalmasa :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...