Perşembe, Temmuz 15, 2010

Dün sarıydı bu gün gri..


Kafanda binlerle soru silsilesiyle uyanmak, kendi kargaşanın içinde kaybolmak ne korkunç birşey. Hayatı derinden düşünmek kavgası değil bu. Aslına bakılırsa hiç birşeyin kavgası değil. Bu düşünceli halime duygularımın ayak uydurmasının rahatsızlığı sadece. Çünkü iyiyi, güzeli almaya severiz de biraz iş istemediğimiz yöne kayınca orda kesip atmak isteriz, benimki de o hesap işte. İyi şeyler düşünüp, iyi şeylerin olacağını bildiğimde yaşadığımın heyecan, mutluluk, sevinçten ne kadar doyum alıyorsam; o kafamı kurcalan ,beni kemiren rahatsız eden kurgular ve sorulardan ve yarattığı duygulardan bir o kadar kaçıyorum. 
Osho der ki; Zihninin problem yaratmaya başladığını farkettiğin anda o durumdan sıyrıl. Çünkü problem yaratıldığında devamda çözümde gerektircektir.O çözümü bulsan bile içinden binbir tane sorun çıkacaktır.
Bu nedenle KENDİNİ YAKALA. 
Şimdi şöyle bir bakıyorum de çevreme, kendime, insanlığa aslında bir çok problemi kendi zihnimizde yaratıyor, kendimiz varediyor sonra da çözüm yolları arıyoruz. Çabalıyoruz, çabalıyoruz, çabalıyoruz. Zihnin aldatıcı yanına kanıp duygularımızı karmaşa içerinde bırakıyoruz. Bir çok öyle saçma sorunlar yaratırken buldum ki kendimi en sonunda YOK ARTIK dedim. Durmalıyım, durdurmalıyım. Ama bir çoğunda da başarılı olduğumu söyleyemem. Belki yanlış yollar denememdi, belki problem yaratma sınırımı merak ettiğimdendi belki de gerçekten bu rahatsızlıktan zevk alabildiğimle ilgiliydi, bilmiyorum. Tek bildiğim Duygularımı bu kadar etkilemesinin verdiği rahatsızlık. Birazcık durmayı becerebilsem, belki de gerçekten dinleyebilsem bu çok hareketlilikten sıyrılabilirim. Kafamdaki soruları yavaş yavaş yok eder, daha sakin bir ana geçerim. Çözümleri başka ana saklar, şimdilik dinlenirim. 

Bugün, öfkelenme ve endişelenme.
Bugün, şükran dolu ol ve alçakgönüllü davran.
Bugün, işini özenle yap.
Bugün, varolan herşeye karşı nazik ve sevecen ol.
Dr. Mikao Usui

P.S. Bugün herkesin böyle olmasını diliyorum. Zihnin dugularımıza bu kadar hakim olmasına izin vermeyelim. Problemleri yaratırken yok edelim. Bugün herşey çözümlü olsun.





4 yorum:

Calimero dedi ki...

Bu dünya bir dağdır, yaptıklarımızsa ses; ses yankılanır, gene bize döner gelir...
Mevlana Celladdin-i Rumi

"cehennem de ateş yoktur,herkes ateşini bu dünyadan kendisi götürür"

mine dedi ki...

bazen aklımı kafatasımın içinde tutamayacak gibi olduğumda:) çevreme bakıyorum o muhteşem dinginliğe ve şaşıp kalıyorum herşeye : )

mine dedi ki...

bu arada yandaki söz seçmeleri çok hoş , teşekkürler paylaşım için ...

bonafide dedi ki...

Sevgili Mine bazen insan o kadar dolu oluyor ki dinginliği göremiyor bile problemlerin hepsi beynin içinde... Beğendiğine çok memnun oldum sevgiyle kal...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...