Salı, Eylül 14, 2010

Karanlıkta Yemek

Bir an için kapatın gözlerinizi...
Görmediğinizi düşünün! Nasıl algılardınız çevrenizi?..
Duyarak, koklayarak, dokunarak, tadarak...

Kör fotoğrafçılar derneğinin yürüttüğü proje altında, zifiri karanlıkta sevdiklerinizle, tanımadığınız ve yemek boyunca göremeyeceğiniz kişilerle birlikte yemek yiyip, dans edip görme duyunuzdan çok diğer duyu organlarınızı daha fazla keşfedeceğiniz bir gece! 
İlk duyduğum anda oldukça ilgimi çekti açıkçası ama ben daha romantik olarak yaklaşmıştım ki olaya -taa ki aslında bunun altında görme engellilerin hayata bakışını, algısı ve daha az önem verdiğimiz diğer duyu organlara daha fazla dikkat çekmek nedeniyle oluşturulmuş bir proje olduğunu öğrendim. Sonrasında düşününce bu daha da ilgimi çekti.

 

Doğuştan görme engelli 100 arkadaşın istanbul'u resmedip 2010 yılında " İstanbul'a bakıyorum gözlerim kapalı " adlı sergiyi açmak amacıyla oluşturulmuş bir proje. Her fotograf ünlü yazarlarla bir araya gelip onu anlatan küçük yazlılar yazılıyor. Fakat proje yaşama dönüştürülememiş. Bu nedenle finansal açıdan destek sağlamak için " karanlıkta yemek " projeye dahil edilmiş. Amaç, mekan ve proje oldukça ilgi çekici.

İlgisini çekenler burdan irtibata geçip bu geceyi tadabilirler. Ve burdan bilgi alabilirler.

2 yorum:

mine dedi ki...

tvde görmüştüm görme engelli bir arkadaş eşlik ediyor karanlıkta yemek yeniyor
nasıl olurdu demeden geçemiyor insan

bonafide dedi ki...

En yakın zamanda denemeyi bende çok istiyorum, eminim ilk başta çok farklı bir his yaratacak ama zaman ilerledikçe alışılacağında şüphem yok :)Yine de etkileyici olduğu şüphesiz :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...